Педагогічний досвід освітян Миколаївщини
Інтерактивні методи навчання на уроках фізики
Із досвіду роботи Рижик Тетяни Леонідівни, учителя фізики Миколаївської гімназії № 11 Миколаївської міської ради
Інтерактивне навчання - це навчання, яке відбувається за умови постійної, активної взаємодії всіх учасників освітнього процесу. Це співнавчання, взаємонавчання (колективне, групове, навчання у співпраці), де і учень, і вчитель є рівноправними суб’єктами освітнього середовища, розуміють, що вони роблять, рефлексують з приводу того, що вони знають, уміють.
Організація інтерактивного навчання передбачає моделювання різноманітних життєвих ситуацій, спільне розв'язання проблем на основі аналізу обставин та відповідної ситуації, використання рольових ігор, вправ.
Учень стає співавтором уроку, а вчитель може виявити індивідуальні здібності та створити сприятливі умови для подальшого їх розвитку.
Інтерактивне навчання дозволяє привити інтерес учнів до вивчення природничих наук, формувати інтерес до дослідницької роботи та розвивати креативне мислення та формувати ключові компетентності.
Чим більше дитина розв’язує інтерактивні вправи, займається практичною роботою, тим більше розкриваються її власні здібності та більше проявляється зацікавленість до природничих і технічних дисциплін.
Пропонуємо ознайомитись із практичними напрацюваннями щодо впровадження інтерактивного навчання на уроках фізики:
Урок “Будова й властивості рідини. Поверхневий натяг рідини. Поверхнево-активні речовини”.
Урок “Прості механізми”.
Виготовлення саморобних фізичних приладів як засіб формування предметної компетентності учнів
Формування в учнів навичок розв’язування астрономічних задач
Із досвіду роботи Горбунова С. В., учителя фізики та астрономії Миколаївського морського ліцею імені професора М. Александрова Миколаївської міської ради, учителя-методиста.